BLUEGRASS NA MLEJNĚ 2010

28.03.2011 20:12

Letní víkendy trávím podle hesla "Co doma? Tam to znám!"  Jsem pořád někde. Akce si vybírám podle místa konání, ale především podle účinkujících kapel. Proto o víkendu 14.8. padla moje volba na BLUEGRASS MLEJN v Sedlišti u Libáně na jičínsku. Účinkující či hrající: Twisted Timber, Album, For Band, Maňana Band, Blue Gate, Petr Kůs a Fámy byli zárukou
příjemně stráveného dne-večera.
 ( Když tak odbočím- Měli jste někdy čas na prohlídku Jičína? Kouzelné-pohádkové město!)
 Stejně, jako většina letošních letních víkendových akcí, měla i tato smůlu. Vyšplouchla ji voda! Dešťová průtrž změnila prostor u mlýna v malé bažiny, a tak se veškeré centrum dění  přesunulo do rozlehlých vnitřních prostor mlýna. Zájemci byli dokonce provedeni s náležitým výkladem celou budovou. A kdo vnímá, cítí to "něco" (ducha-energii), co prětrvává v takových místech celá staletí! Později, když vykouklo sluníčko, mě trošku mrzelo, že jsme "zalezlí". Ale poručte větru dešti!
  Počasí se podepsalo nejen na snížení počtu kapel, ale i diváků. Velká škoda! Skvělý výběr kapel, velmi sympatické prostředí, bezva zázemí i obrovské půdní prostory na spaní, výběr občerstvení, tři druhy točeného piva (jedno nealko!). Velmi jsem ocenila oddělené občerstvení od výčepu. Hladovci nemuseli stát frontu s žíznivci.Organizačně bych nenašla chybu. Skvělý zvuk! Vůbec celá skupina nadšenců, která se pustila do organizování této akce si zaslouží pochvalu!
   Nevím, zda jsem jsem kompetentní k hodnocení kapel. Věděla jsem, na co jedu a proč. Tak snad jen ve zkratce :
Album-bezva sestava,která nikdy nenudí.Jejich vystopení má spád i humor, neutahají vás sérií podobných písní! Twisted Timber-dá se říct nová a stále stoupající hvězda na modrém nebi, která jde svou cestou, je zážitek je poslouchat! Blue Gate- parní válec, z jejich vystoupení jde drive a energie, nerozhodí je ani výpadek proudu! Maňana Band- bg klasika s dobristkou, prostě něco jiného v programu. For Band- nové seskupení nadšenců okolo ještě většího nadšence s nezaměnitelným hlasem-Benita. Jako poslední jsem si nechala Petra Kůse a Fámy, které netřeba představovat či hodnotit. Letos křtí nové CD Řeka Shenandoah, které je i jejich play listem. Ať si kdo chce ,co chce říká, já této nové sestavě moc fandím! Z jejich vystoupení sálá naprostá pohoda, je tam víc humor a tak nějak omládli.
 A tak bych mohla jen chválit ....Věříte-li mi nebo ne, prostě doufám, že tam příští rok nebudete chybět!

 

Lenka Veselá